fredag 28 augusti 2009

Fredag

Jag är trött, irriterad, frustrerad. Längtar efter den dagen då jag får sova en hel natt i sträck, om den någonsin kommer att inträffa igen. Vill gå ut på balkongen, skrika åt alla jävlar där ute att hålla käften, jag vill slå sönder den där förbannade mopeden som kör fram och tillbaka utanför sovrumsfönstret halva nätterna, för att jag och bebisen försöker faktiskt sova här.

Idag har vi kollat på en till lägenhet. Kvarnberget. Lugnt. Relativt nära stan. Nära dagis, skola. Vi kommer antagligen inte att få den. Kopparstaden gillar att sänka våra köpoäng varje gång vi hittar en lägenhet vi verkligen vill ha. Tack ska dom ha.

Nu vaknar Siri. Jag ska värma majspuré till henne. Sedan laga mat åt oss, kanske något med advokado...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar