måndag 3 augusti 2009

Tygblöjor och slajm.

Idag hämtade vi ett stort paket tygblöjor på macken. Runt 20 vikblöjor. Kanske 5-6 byxor. Nu har vi tillräckligt för att köra påriktigt. Det känns bra.
Om en vecka fyller Siri 4 månader. Då ska hon få börja provsmaka mat. Jag tror hon kommer tycka att det blir lite roligt. Hon sitter med vid matbordet nästan varje gång vi äter (hon kan sitta i barnstolen nu, snett och lite vingligt men okey) och hon verkar nyfiken på vad det är för grejer vi stoppar i munnen.
Nu busar hon och C på madrassen på golvet. Hon bestämde sig för att det var morgon klockan två inatt, jag höll inte med. Gav upp efter någon timme, lät ligga bredvid mig i sängen. Jag tror varken hon eller jag har sovit speciellt mycket eller bra. Hon har varit en ledsen och trött bebis, men efter att ha sovit några timmar i vagnen verkar hon gladare.
Jag är inte gladare. Jag hostar något som ser ut som slajm men smakar som kanske bajs. Lungorna gör ont. Halsen gör ont. Näsan är täppt. Huvudet är tungt. Det enda som saknas är feber. Eller att Siri blir sjuk. Jag hoppas att hon inte blir sjuk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar