fredag 24 juli 2009

Bibliotek

På mannens födelsedag tatuerade vi in Siris namn. Mannen på halsen, jag på handleden. Det blev bra, riktigt bra. Flyt att lyckas komma in för att boka tid på ett ställe där det brukar vara månaders väntetid, och då lyckas tajma ett återbud och därför få göra det på en gång istället.

Nyss har hemligheter ordnats och nu är vi på bibblan. Min bajsdatorn hemma fungerar inte alls längre, mannens dator formateras men xp-skivan saknar cdkey, smart. Siri sover bredvid mig i vagnen. Jag intresseanmäler på lägenheter i britsarvet och främby. Det är slagsmål, skrikande ungar och knarklangning utanför sovrumsfönstret i stort sett varje kväll när jag försöker natta Siri. Jag har tröttnat för länge sedan. Vi ska flytta igen.

Annars stickar jag blöjbyxor i ull och hoppas på att vinna vikblöjs-aktioner på tradera. Jag undrar vad det är för skillnad på flece och microflece också (och jag stavar säkert fel). Snart kommer mina kängor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar