söndag 12 juli 2009

Regn och nu är det någon som bajsar på sig

Kalla mig korkad men jag förstår inte skit av facebook. Folk skriver men fattar ändå inte hur man svarar. Inbillar mig också att jag inte har några vänner längre, sedan kommer jag på att Klara (och Klara) är någonstanns i europa och det är därför det blivit så tomt här flera dagar i veckan. Vi köper barnfilmer på myrornas och äter popcorn för att fördriva tid, i brist på picknickväder. Förbannade regn.

Siri fyllde tre månader igår. I förrgår blev hon vaccinerad och fick feber. Idag mår hon bra igen och hon har lärt sig att rulla från mage till rygg, och imorse från rygg till mage. Hon kan skratta ibland nu. Speciellt när man borrar in näsan under hakorna och pussar henne på magen. Det känns som vi börjar få lite rutiner igen. Siri somnar i sin säng nu, runt klockan åtta på kvällen. Hon vaknar och vill äta runt tre-fyra, sen somnar hon om i våran säng och sover till sex ungefär. Världens bästa unge.

Nu väntar vi på Alexander. Han går inte upp klockan sex på morgonen så vi kommer nog att få vänta ett tag. Vi ska bjuda på ciabatta med spenat, soltorkade tomater och mozarella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar