söndag 19 juli 2009

Virus, magknip och tygblöjor.

Jag har fått virus på datorn. Massor med virus.

Idag har Celinn och Alex varit här. Vi har ätit jordgubbspaj med limekladd. Nu har jag halsbränna. Det har inte hänt sedan jag var gravid.
Under kvällen fick Siri ont i magen vilket resulterade i en del gråt och skrik. Det blev bättre efter några rejäla kräkor och en powernap i sjalen (räddaren i nöden som fungerar varje gång). Nu sover hon för natten i sängen. Mannen är och tränar. Jag planerar att spöa skiten ur honom i mariocart (eller vändtia) när han kommer hem.

Imorgon blir det fullt upp. Vi ska till biblioteket, arbetsförmedlingen, soc, kopparstaden, apoteket, bvc, tempel of art och myrornas. Nångång däremellan ska vi hinna med att ringa (hemliga) telefonsamtal.


Mitt nästa stora projekt är tygblöjor. Där finns pengar och miljö att spara. Jag letar efter billiga begagnade vikblöjor och blöjbyxor (förutom tradera och blocket, vart kan man hitta sånt?). Jag ska prova sticka blöjbyxor också, när jag får råd med ullgarn. Det blir grymt. Jag har inte stickat något vettigt på tusen år (typ).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar