torsdag 3 september 2009

Fåglar

Woho, vi fick (inte!) lägenheten. Jag är inte förvånad. Bajskopparstadenskitäckelbläpådom.

Siri sover sämre igen, hon vaknar klockan tre och kvittrar som en liten pippifågel, tycker att det faktiskt är morgon och att det är dags att gå upp. Jag tycker att jag nyss har gått och lagt mig. Jag tycker att morgonen börjar klockan fem, tidigast, fast ännu hellre klockan sju. Jag brukar försöka låtsassova, för att se om hon kanske somnar om, men då blir hon rasande och försöker rulla ur sängen själv.

Mannen är på arbetsförmedlingen. Han har varit inskriven där så länge utan att få ett jobb att de har bestämt sig för att ge honom special hjälp. Jag hoppas att det leder till något. Att vara själv (inte ensam) halva dagarna känns inte vidare lockande, men det kan vara värt det. Jag vill inte verkar materiell men jag tycker faktiskt att det vore trevligt att kanske kunna få lite pengar över efter att räkningarna är betalda och maten inhandlad.
Jag vill plugga klart gymnasiet sen också, när Siri blir äldre. Hur jag nu nånsin ska kunna göra nånting utan henne igen (det är nog jag som kommer gråta första gången vi får barnvakt, inte Siri).

Förövrigt så ser jag ut lite som en nazisit idag, men jag gillar absolut svensk t-shirten. Den är bekväm att sova i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar