onsdag 9 september 2009

Protein

Vi håller tummarna på ytterliggare en kvarnbergetlägenhet. Troligtvis den bästa vi kollat på hittils. Vi lär väl inte ha sådant flyt att den blir vår, men jag kommer bli skitledsen ändå om vi inte får den.

Jag tränar på att vara utan Siri emellanåt. Igår åkte jag till ÖB, visst det var skumt att röka en cigg i en bil, men jag dog nog mest alla de kanske 40 minuterna (och de hade ändå inte den våffelsmet jag åkte för att köpa). Nu är mannen och Siri på stan, till Siris farmors jobb. Det är löjligt tyst här. Jag hade kunnat passa på att göra yoga, men tror jag ska koncentrera mig på att fixa lunch istället.

Idag ska protein föras in i Siris lunch också. Min plan är att börja med röda linser (konserverna med kikärtor och kidneybönor osv innehåller salt och det tar en evighet att blötlägga och koka själv, så det får bli efter vi handlat nästa gång). Jag funderar på fisk också, inte för att jag egentligen tror att det är speciellt svårt att få i henne det hon behöver, men det kan ju vara bra att vara lite extra säker. Men jag är dåligdåligdålig på fisk. Jag kan steka fiskpinnar och slänga in laxfiléer i ugnen, men annars vet jag absolut ingenting. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar