lördag 13 februari 2010

Balans

Jag borde plugga men jag känner mig sjukt omotiverad. Samhällskunskap gör mig bara arg. Jag förstår inte hur jag ska kunna diskutera EU:s framtid, "hur ska unionen utvecklas?" när jag vill mer "hur ska unionen AVVECKLAS!?".


Jag tänker inte längre och jag kan inte bestämma mig för om det är positivt eller negativt. Det är skönt att bara flyta med, låtsas att jag har fullt upp men jag undrar om det bara kommer leda till att jag kraschar tillslut. Om den biten bara tillhör det förflutna eller om jag bara tillfälligt grävt ner den och den kommer kasta sig över mig och äta mig när jag som minst anar det. Om jag bara kommer trampa fel och sedan... kaos.

Den känns liksom som att jag inte åstadkommer nånting längre, som att allt det kreativa har dött. Jag undrar om det är bristen på egentid, att jag glömmer mig och koncentrerar mig på allting annat. Jag undrar om det är vettigt eller bara sämst. Jag glömmer självömkan (jag är expert) men jag glömmer så mycket annat också. Balans. Vart är den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar