tisdag 16 februari 2010

Lite skit i hörnen och något om vilken värdelös mamma jag är

Sickade precis iväg ett sms med en länk (http://se.babycenter.com/baby/dailycare/canyoubetooclean/) som förklarar att lite skit i hörnen minskar risken för kroniska problem med astma och allergier senare i livet.
Så det vore ju för synd om soc gjorde ett hembesök och såg att vi "bara" städar en gång i veckan. De skulle säkert ta Siri, vi spenderar ju bara 24 timmar varje dygn med att försöka göra det som vi anser är för hennes bästa. Jag måste rent ut sagt vara en fruktansvärd mamma som föredrar att spendera min tid med att umgås med min dotter istället för att dammsuga och dammtorka 15 gånger varje dag.
Behöver jag nämna att jag är trött på att folk dömer ut vår förmåga som föräldrar på grund av ålder och utseende? Tro det eller ej, men jag vet bäst vad min dotter behöver, oavsett om jag är 20 eller 40 år, oavsett om jag har kostym och ett viktigt jobb eller mjukisbrallor och försörjningsstöd från socialförvaltingen.

1 kommentar:

  1. -jag tycker liksom att du är übercool! ni är.

    SvaraRadera