torsdag 12 november 2009

Kattpiss och flyttkartonger





Vi är äntligen färdigflyttade! Eller det är lite grejer kvar i gamla lägenheten, som fortfarande inte är städad, och vi har några kartonger kvar att packa upp... Men det mesta är i alla fall klart.
Det känns grymt skönt, men jag kommer nog inte kunna sova ordenligt förrän allting är helt klart, förrän nycklarna är inlämnade och den 1 december har passerat.
Det blir bra här, det är super med ett större sovrum, jag älskar klädkammaren (jag har alltid velat ha en klädkammare). Siri verkar vara okey med att bo här, när vi äntligen är lite mindre stressade och ägnar 99,9 % av vår uppmärksamhet endast på henne igen så är hon okey med att bo vart som helst.

Katten har pissat i barnvagnen. Vi har haft fullt upp och skjutit på kattsandsbyte lite för länge så hon bestämde sig, med all rätt, för att protestera. Jag önskar bara att hon kunnat protestera på någon lite mer "lätt-tvättad" plats. Typ på golvet, eller i tvättkorgen! För hur tvättar man en barnvagn? Det är ju inte direkt så att den går in i tvättmaskinen.
Vi tog sparpengarna och köpte en ordentlig bärsele i alla fall (en ergo, se bilden). Hon är för tung för att bära i babybjörnen, min rygg känns som att den ska brytas. Den här här mer ergonomisk, hon sitter närmare kroppen och tyngden hamnar inte på axlarna utan det är mer som sjal (men det svårt att bära siri i sjal på ryggen, utan hjälp fixar jag det inte alls, och hur klär man på ett större barn i sjal på vintern? Bebisar är lätt, de får plats under jackan och är lätta att bära på magen, men hur klär man ett större barn på ryggen?).

Igår var vi på Klaras diktutställning och första dikten var min och Siris och det var massa fint. Sånt man blir glad utav.

I januari börjar jag plugga 25% på distans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar