lördag 21 november 2009

svininfluensa/vaccin


Grissjukan är för tillfället något av det värsta jag vet. Siri har fått en kallelse och jag vet inte hur vi ska göra. Först skulle man inte vaccinera små barn, men nu ska de tydligen vaccineras. Tidningarna, som visserligen verkar ha någon slags fetish för att förstora upp och överdriva saker (typ "DEN NYA DÖDEN ÄR HÄR") skriver varannan dag att folk dör av influensan och varannan dag att folk dör av vaccinet. Hälften av alla man frågar tycker vaccin, hälften tycker inte. Siris Bvc-tant har jag inte fått tag på, men jag har en känsla av att hon antagligen kommer säga att det är upp till oss hur vi vill göra. Men vad vill vi då? Hade hon varit för liten för vaccinet hade jag lätt vaccinerat mig själv för att skydda henne, de hade fått spruta i mig rent kvicksilver blandat med alsolsprit och kattmat om det skulle göra nånting bättre för Siri, men nu när det handlar om en spruta i hennes ben så vet jag inte... (Vad hade du gjort?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar