måndag 19 oktober 2009

Julsnor?

Inatt har hon snorat (och försök suga på en napp när du inte kan andas genom näsan). Det där snörvelljudet gör mig galen, om jag bara kunde få låna hennes näsa en sekund, snyta mig ta nässpray och sedan lämna tillbaka den. Det får liksom vara nog med sjukdom nu, hon har genomlidit sitt för en stund sådeså. Och jag tror jag har sprungit mellan vår säng och hennes säng ungefär 10 gånger i timmen hela natten, nu värker huvudet så att tinningarna pulserar. Imorgon ska jag prata med en farbror doktor och idag halv två är det möte på soc och jag har ingen lust JAGHARINGENLUST.
Jag fryser. Jag vill spendera resten av dagen med en brummande katt sovande i knät och varm kaffekopp i handen. Inget annat alls.

Igår bestämde vi att vi ska fira jul hos mannens syster (detta är främst riktat till klara ;)). Jag tror det blir bra, det är fortfarande hos släkt, men
vi kan stanna hur kort eller länge vi vill. Och ingen kan gnälla på samma sätt som förra året när vi bestämde oss för att bojkotta alltihop, sitta hemma, äta tacos och kolla på (då) senaste säsongen av desperate housewives.


Jag har stickat klart benvärmarna. Det var länge sedan jag lyckades avsluta något påbörjat. Och det känns bra, dom känns höst.

2 kommentarer: