torsdag 8 oktober 2009

Olyckor.

En olycka kommer sällan ensam och jag tror att det stämmer. Penicellinet gav diarré som ledde till extremt smärtsamma blöjeksem. Hon är helt sårig verkligen. Hon skriker och skakar av smärta varje gång vi byter blöja och igår grät vi ikapp båda två för jag är så jävla trött på att hon ska må dåligt och ha ont. Den här förbannade hjälplöshetskänslan tar död på mig. Däremot är det bara idag och imorgon kvar på penicellinkuren, sedan hoppas jag att det ska vända. Att eksemen ska försvinna, att hon ska börja gå upp i vikt igen (maten rinner liksom rakt igenom). Att jag ska få tillbaka min glada och välmående unge igen.

Annars virkar jag mormorsrutor i snorgrönt och grått. Jag tror att det blir en filt. Kanske är klar till nästa höst, om jag har tur. Imorgon blir det pizzabak här. I helgen kaffe med någon saknad. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar